[Det händer så lätt]

Fick veta för två dagar sen att en vän till mig och min storebror hade varit med om en bil-olycka. Han hade förts till sjukhus och igår kom beskedet vi inte ville ha. Han klarade sig inte med dom skador han hade. Det är hemskt att sådant händer. Man känner sig så hjälplös. Jag skriver detta i min blogg för han va en fin person. Han hade mycket mer att ge i livet. Bara 19år och det är inte mycket. (Lika gammal som mig) Det är orättvist.
Jag vill ge honom en tanke från mig och till hans familj skänker jag flera tankar.

Han va som sagt en jätte fin person med glädje, han älskade bilar och pratade mycket om det. Jag hoppas han har det bra där han är och att familjen kommer på fötter så småning om. Vi måste börja ta hand om varandra och finnas där. Livet är för kort för att slösas bort. Det är svårt att förstå varför det hela tiden händer. Varför det måste hända?! Kan det inte bara få vara rättvist någon gång? kan inte alla få vara glada och må bra? Varför just nu undrar man?!

Jag kommer finnas där för min kära storebror som nu behöver allt stöd han kan behöva<3 Dom stod varandra närmare än jag och denna person. (Jag vill inte skriva ut namnet ifall någon som ser inte vet om det än, för jag vill inte ge någon en chock) Det är hemskt. Det är så hemskt att man inte kan förstå sig på detta helt. Jag vill inte förstå. Jag vill inte veta exakt vad som hände för det gör mig bara mer sårbar. Vill minnas honom som han va. Jag vill minnas allt han pratade om och inte det hemska som hänt honom.

Jag skönker härmed tankar och massor av kramar och kärlek ner till hans familj och till honom. Jag hoppas han fått frid där uppe i himelen. Vila i frid<3

Ta vara på livet idag, för man vet aldrig vad som händer i morgondagen. Jag skriver detta med sorg men ta det på allvar. Gör dagen till den bästa oavsett vad som sker i ditt liv. För livet är för kort för att kastas bort. Livet handlar om så mycket. Men framför allt, kärlek till dom man älskar och håller kär, lycka, glädje! Gör din dag posetiv så mår man bättre i slutändan! Ta vara på livet du har.

Vila i frid vännen. Vi alla kommer sakna dig oerhört mycket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0