[Nu kan jag inte vara tyst längre]

Människor nu för tiden är hemska. Människor som inte sköter sitt liv utan ska lägga sig i andras hela tiden.
Har sett miljoner saker över nätet (OBS: gäller inte mig alla gånger så tro inte det) Där folk smutskastar andra. Där folk är paranoida och tror att andra är så intresserade av deras liv. Där folk tror att det är andra som skriver komentarer. Där folk tror att dom är så himla intressanta att dom hela tiden påpekar hur lyckliga och glada dom är. Abservera att jag inte utpekar någon. Jag har försökt i min blogg att inte skriva så mycket om åsikter för så många hackar på en då. Men nu tycker jag det börjar gå överstyr när det gäller bloggvärlden. Varför ha en blogg där man smutskastar allt och alla? Där man går in för att utpeka andra till att vara hemska människor? Grejjen är den att ingen är hemskt. Människor kan göra hemska saker men det betyder inte att denna är hemsk rakt igenom! När ska mäniskor titta upp ur deras fantasi värld och inse att vi faktiskt måste ta tag i saker och ting och inte hålla på som alla gör? Vad tjänar alla på att skriva ut dag ut och dag in om andra mäniskor? Okej, om man är ledsen över någonting och man skriver ett inlägg om den händelsen men att hela tiden hålla på? Vad tjänar man på det? Jag kan tala om det: Absolut ingenting!
Fanns någonting som kallas - sköt dig själv och skit i andra! Minns folk det? Men nu är det tvärt om - skit i det själv och bry dig om allt! Så är det i våran värld i dagens läge. Ingen kan göra något åt det. Men jag börjar tröttna och fler med mig.

Som alla dessa som skriver om att det är folk som utger sig för att vara någon annan på internet (Bland annat i komentarer, gb inlägg med mera) Hallå: Vet ni om att IP-adressen reggas? Vet ni om det? Hm. annars vet ni det nu!

Jag har varit tyst såå länge. Men nu är jag trött på det. Nu är jag trött på att se hur människor kastar bort sitt liv på tomma bråk, på ord som bara är onödiga att skriva/säga, på sånt som dom inte ens har med att göra. På att kasta på sin energi på något/någon dom ändå inte tycker om? Vad är det för mening?!
Tycker man inte om något/någon då struntar man i den, då tänker man inte på den och bryr sig inte om den/Dom! Vad är det som är så svårt med det? ibland börjar man undra om människan inte har något för sig?!
Jag har väldigt mycket fritid som alla vet. MEN jag lägger inte den på att skriva/Snacka skit om andra! Jag lägger den på att göra allt så bra som möjligt i mitt och min mans liv! Jag tänker inte ödsla mer tid åt skit som många andra gör.

Jag har också problem med människor. Men skriver jag det i min blogg? Jag har skrivit kanske någon enstaka gång att jag varit besviken och ledsen MEN det är en sak, men jag hänger inte ut någon. Spelar ingen roll vad den gjort så hänger jag inte ut någon på nätet! Det är för fan så det ska vara! Det har med hur man är funtad som människa att göra!

Blir mer och mer arg ju mer jag skriver. Men en sak många borde tänka på det är:
Hur mycket tid och energi lägger ni egentligen på skit/skitsnack/bråk & onödigt skvaller?

Mvh Linda

Kommentarer
Postat av: Gina Johansson

Finns inte mycket att tillägga mer än skit bra skrivet, tänk om alla kunde sköta sig själva och skita i andra, o har man nått att säga så kan man gå till den o säga det istället för att skriva på nätet/ mamma

2008-08-21 @ 15:41:00
Postat av: Brunetten Sanna E

oj, orkade inte läsa hela inlägget :)

2008-08-21 @ 15:50:39
URL: http://sannornas.blogg.se/
Postat av: belluut

Sjukt bra skrivet

2008-08-21 @ 15:51:28
URL: http://bellyy.blogg.se/
Postat av: AnnMarie Larsson

super bra skrivet .. jag tycker lika som dig..

de är för mkt skitsnack nu för tiden!!



Kram

2008-08-21 @ 15:51:54
URL: http://ammiecool.webblogg.se/?tmp=20235846
Postat av: Jannie

Har skrivit ett inlägg om plastikkirurgi som jag gärna vill ha era åsikter om!



Kram och tack på förhand

2008-08-21 @ 15:57:29
URL: http://chirlii.blogg.se/
Postat av: Lizz

Bra skrivet gumman :)



Du skrev många av andledningarna till varför jag ej orkar med bloggar :)



MEN Din blogg är bra.. håll den så <3

keep it up!



(den ENDA blogg jag ens läser för den delen)

2008-08-21 @ 15:59:23
Postat av: Jannie

Jo det kan man ju förstå. Alla har ju sin uppfattning. tack för dina åsikter!

2008-08-21 @ 16:05:10
URL: http://chirlii.blogg.se/
Postat av: Poppe

Bra skrivet Linda.

2008-08-21 @ 18:29:22
URL: http://poppe.blogg.se/
Postat av: Maria

Bra skrivet!

2008-08-22 @ 07:12:33
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0