Efter en stunds läsning....

Satt som vanligt och läste bloggar, och det jag då kom fram till att Obama blev USA:s nya president! Men det jag stör mig på är såna som skriver så mycket om andra länder som dom
1. inte varit i.
2. Som dom inte vet knappt något om landet.
3. Dom skriver saker om andra länder som om det vore som sverige!

MEN... min åsikt är att så länge man inte varit där & levt där så kan man ingenting säga, man kan inte anta att det är på ett visst sätt för att man fått för sig det. Jag själv skulle vilja åka till olika land och så för att se hur det egentligen är.
Jag har alltid sagt att jag vill åka till Irak (Inte just nu dock för det vågar jag inte med tanke på kriget) FÖR jag säger inte att det är på ett visst sätt för att det stått i någon tidning om en viss händelse med mera!
Alla skriver så mkt om att det blivit en svart president och att dom tänker : Tänk om han blir skjuten?!
1. Varför skulle han bli skjuten?
2. Skjuten för att han är svart?
Någon nämnde också att tänk om dom som lever på 1300-talet i USA får för sig nått?! (Nått i den stilen)

Jag tycker inte om att ha såna fördommar om ett land som man själv inte bott i! Vaddå 1300talet i USA?

Jag brukar aldrig skriva ut mina åsikter just för alla påhopp man kan få. Men satt här och funderade på hur mäniskor fungerar och varför alla har en miljon fördommar och tror att allt är svart och vitt.
Men, man kan inte dömma olika land, personer eller nått om man inte varit där en längre period, om man inte lärt känna personen! Är det fel tänkt?
Omslaget ser inte alltid ut som insidan gör! OCH alla vet att tidningar skriver mer än dom behöver, att dom måste lägga till massa extra som dock inte är sant för att vi mäniskor ska ens köpa tidningarna!

Jaja, va bara lite upprörd! Själv tycker jag det är super bra att det blev Obama som blev USA:s nya president.

Puss och kram Linda


(Hoppas det inte blir för många påhopp om detta)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0