Pakter/gäng/utfrysning

Satt och läste lite igår på bloggar & hemsidor. Om hur många som känner sig utfrysta från sina vänner eller familjer.
Det händer allt för ofta tycker jag. Att det startas gäng som sedan går enade mot andra. Att dessa pakter startas. Men trots allt så är utfrysningen med i alla dessa sammanhang. Spelar ingen roll om det är från vänner eller familj så är det hemskt.
Men lär sig snabbt i sitt liv vilka som är pålitliga och vilka man ska hålla sig undan, vilka som inte talar sanningen, vilka som kan sätta en i jobbiga situationer, vilka som hittar på saker om en, vilka man absolut ska hålla sig undan. Men det var som en tjej skrev på sin hemsida att man väljer inte sin familj. Den har man bara. Många har råkat väldigt illa både psykiskt och fysikt av sina familjer (Nu pekar jag inte ut någon) Men hon skrev det att man kan välja bort sin familj för att må bättre. Man får göra sådant utan att man ska må dåligt för huvudsaken är att man själv mår bra. För mår man inte bra själv då kan man inte tycka om någon runt omkring än. Så hennes fråga var varför man håller fast vid andra personer fast man egentligen inte vill? Bara för att det är en bästa vän? Bara för att det är ens familj? Vad värdesätter man egentligen? Må bra? Eller att hålla fast för att dom andra vill det? Men hade dom velat det så hade dom inte gjort så denna människa hade mått dåligt? Har hon & jag fel? Fick hennes msn igår oc vi pratade ett tag. Nu på morgonen pratade vi jätte länge och det var intressant för när man hörde hennes historia så tänkte man till. Att hon har rätt. Man ska inte hålla fast vid såna som gör att man mår dåligt. Såna som gör att man inte kan slappna av för man vet inte när nästa bomb smäller (bomb menar jag med elaka saker som ex: ord, hemska lögner, svek med mera. alltså inte en riktig bomb) Så varför gör man så? Varför utsätta sig för såna saker om man ändå inte litar på olika människor? Varför känner man sig tvingad till att ha kontakt och låtsas tycka om dom? Vi kom fram till att vi tänker lika och känner lika för någon i våra liv. (Det gör nog alla, alla har någon som dom inte tycker om) Men varför ska man låtsas?
Förr för några år sedan träffade jag en person som inte hade kontakt med sin familj. Jag kunde inte förstå hur den kunde göra så. Jag var så inbiten i att blod är tjockare än vatten. Men egentligen är det inte så. För det är kärleken till personen som spelar roll i det hela. Älskar man en person så utsätter man den inte för hemska saker, för såna saker som man vet gör den illa. Så det är kärleken som spelar roll i allt!
Det kom vi fram till och nu pratar vi ännnu mera. Skönt att prata djupa saker med någon. Det är väldigt skönt att få ur sig saker. Nu har jag kännt denna tjej i snart 6år så vi vet mkt om varandra men att det är första gången jag vågat öppna mig så mycket som igår (Förutom till familj) till en vän. Det var lite nytt för mig. Men det kändes skönt. Som sagt så har jag ju lite inom mig när det gäller samma sak som vi diskuterade.
Hon gjrode mig lugnare och fick mig att inse att jag inte var ensam om såna här knasiga tankar. Tyckte jag om.

Nej nu ska jag sluta babbla. Daniel kommer snart hem också. Det är bra att han kommer hem. min sötnos..
Mår inge bra idag. Mår illa och har ont=/

Puss & Kram Linda

Kommentarer
Postat av: Malin

Jätte bra skrivet tycker jag. Lite känner man ju faktiskt igen sig i !

2008-09-05 @ 11:40:19
Postat av: cattis

Ja jag håller helt & hållet med. Bara för att man är familj så ska man inte behöva ta hur mkt skit som helst. Det är viktigare att man har folk runt om sig som man kan lita på & som får en att må bra! kram

2008-09-05 @ 11:40:54
URL: http://raggargrogg.bilddagboken.se
Postat av: David

Nu har jag läst!! Och här är en till som tycker du har helt rätt! Fick mig att fundera lite också. Du har allt som behövs för att hjälpa andra! Så om det är det du vill, fortsätt med det! ;)

2008-09-05 @ 11:50:17
Postat av: Lizz

Bra skrivet.. lite bråttom så kan inte kläcka ur mig så mycket mer :)'



Kram

2008-09-05 @ 12:00:11
Postat av: Gina Johansson

Det var bra skrivet Linda, jag kan inte förstå hur det kan vara så. En familj värnar om varandra o utsätter inte varandra för massa skit o det likaså med vänner. kram mamma

2008-09-05 @ 13:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0