Recept igen..

Här kommer ett recept som jag såg hos Sandra som jag tänkte prova här någon dag=D

Tillagningstid, Ca1 timma
Ugnstemperatur 200°
Ungssäker form

Kötfärssås
Blandfärs 400g
lök 2st
Krossade tomater 1burk
Salt 1 tsk
svartpeppar 1 krm
Chilipulver 1 krm
GÅR JU SJÄLKLART KRYDDA MED ANDRA KRYDDOR MED.

Potatismos
Potatis 8st
Mjölk 1 ½ dl
Salt peppar
Persilja hackad
Margarin


Sätt ugnen på 200 grader börja sedan att göra köttfärssåsen och potatismosen.
Köttfärsen;
1. Skala och finhacka löken. Bryn färset i en steckpanna. Lägg sedan i löken.
Stek lite till färset och löken får en ljusbrun färg.
2. Tillsätt tomaterna och krydda såsen. Låt koka på svag värme.

Potatismos;
1. Skala och koka potatisarna, när dom är färdigkokta skall du mosa dom.
2. Rör i en liten klick smör och sedan mjölken. Ta lite mjölk åt taget och rör om. Smaksätt med salt och peppar.


När köttfärsen och potatismosen är klar häller du köttfärsen i botten på en ugnssäker form. Klicka på moset så det täcker ytan precis, platta till det med en gaffel.
Ställ sedan in det i ugne och låt gratinera i 20 minuter eller till moset fått färg.
När det är klart kan du strö över med hackad eller klippt persilja.
Jag struntade i persiljan, smakade lika gott ändå.



Kommentarer
Postat av: Tezzan

Tack för ditt tips! Vad roligt att du gillar min blogg :) Jag ska kika runt lite här på din sida också.

2008-09-16 @ 10:13:40
URL: http://herbatezzan.blogg.se/
Postat av: Gina Johansson

prova att göra den du så smakar jag kram mamma

2008-09-16 @ 14:14:43
Postat av: Vicky

Guu va gott!!!! Det där har jag inte ätit på länge..Måste prova jag med.

Pözz

2008-09-20 @ 13:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0