Alla har åsikter!

Alla har åsikter och alla borde få ha det utan att bli hatad absolut. Men ibland måste  man stanna upp och tänka till och verkligen försöka förstå andra människor. Men nu har jag tänkt och tänkt på en viss person/personer.
Om man har så mycket pengar (Då menar jag verkligen rik/rika) Finns många rika i våran värld. Men men om man har så mycket pengar så kan man väl ändå använda den makten till något viktigt? Ist för att köpa nya pälsar varje vecka eller köpa nya bilar varje vecka?
Man kan göra sån stor skillnad i världen eller för många enskilda person. Blir alla rika själviska? Blir alla rika så upptagna i sig själva så dom inte har tid att tänka på andra? På hur världen fungerar? Eller hur dom utger sig att vara?
Borde man inte vara smart nog och försöka hålla sig med fötterna på jorden? kanske försöka få andra på fötter då många har det svårt i livet? Detta handlar inte om avundsjuka på såna med mycket pengar, på såna som är rika. Jag är glad att människor kan ha det bra. Men jag blir ledsen när jag läser/ser/hör om människor som använder sin "makt" till att lura andra människor, att få dom att avguda än men sen när dom här växer upp och ser att världen inte ser ut på det sättet, vad händer med dom? Eller dom som ser upp till dessa människor så mycket att dom känner sig värdelösa för att inte kunna ha det liv som denna person har?
Varför lägga så mycket energi på att försöka vara en förebild när det ända folk pratar om är utseende? Hur mkt det  är värt?
Det är inte att skolan är bra, det är inte att vara smart som är bra. Allt handlar om utseende. varför är det så viktigt? Varför ska man ha dom senaste kläderna för att vara populär? Alla har inte råd med det.
Men varför inte utöva sin makt som faktiskt riktigt rika eller kända personer har till något vettigt? Till något bra?

Blogg-världen är fylld med dessa mode-bloggar. Där folk handlar nya kläder så ofta att man undrar varför handlar man så mycket onödigt så himla ofta? Varför delar man bara med sig om just det? Är det bara sånt som är viktigt?
Då undrar man vad allt annat i livet tagit vägen för dessa människor?

Jag personligen är rädd för att om jag någon gång skulle kunna bli helt ekonomiskt oberoende så vet jag inte om jag vill bli det. För jag vill inte bli en sån människa som blir så otroligt blind och dum, som inte ser vad som egentligen är viktigt längre. Att allt bara skulle handla om mig och ingen annan. För vad man ser ofta hos såna som har så mycket pengar är att allt bara handlar om dom. vad dom kan göra, dom ger goda råd som inte alls är bra egentligen för en vanlig person.
Skryter om allt.

Nu kommer jag nog få många komentarer om detta men varför ska jag vara tyst om allt i min egen blogg? varför ska inte jag kunna skriva det jag känner, tycker och tänker?
Jag pekar inte ut någon, jag skriver inget skit om någon! Så jag gör ingenting fel.

Jag är otroligt besviken över att människor är så himla egoistiska och självupptagna så dom inte kan tänka på andra människor. Jag skulle avsky mig själv om jag var sån.

Att vilja bli en förebild för andra människor innebär så mycket. Att vara en förebild är så mycket mer! OCH dom som är förebilder för så många miljoner människor borde då tänka till och försöka vara en bra sådan också! Inte hålla på som vissa gör. Inte tala om att vissa saker är skit för att hon/han tycker det. MAN borde tala om för dom andra att man kan ha sin egen vilja, att man ska följa sitt hjärta (så länge det är realistiskt) Att man kan ta skit men det finns måtta för det.
Snacket som "en viss" kör med att inte ta någon skit det är också fel. FÖR man ska kunna få påpekningar när man gör något fel, man ska kunna lyssna om man gjort någon annan illa, eller om man betett sig illa i tv, bloggen, hemma, bland vänner, jobbet eller i affären. vad som helst. Så snacket om att inte ta någon skit det är då fel!

Nu tror jag att jag klagat och sagt mitt!
jag som sagt är bara besviken och ledsen att se hur folk med så mkt makt inte gör någonting! När dom kan göra så mycket!

tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0