Allt är inte så lätt ibland...

Ibland är inte alls så lätt som man hade velat att det skulle vara. Att ha pratat med någon ett långt tag, lärt känna den och verkligen delat bra och dåliga stunder med någon. Sen att behöva ta avstånd för att ens egen hälsa, och mående ska må bra så blir det svårt. Alltid svårt. Men det behövdes. Jag kanske gjorde det på fel sätt men jag var tvungen att göra det så jag slapp en lång disskution om det. För det orkar jag inte med just nu eller längre fram då det inte gick att lösa allt som varit problem.

Kanske var dåligt, kanske var bra att ta det över ett mail och inte be om ett svar. Men vad ska man göra? När det inte finns utvägar? När det inte finns några svar som kan läka allt dåligt?

Jag fick lov att göra som jag gjorde och jag ångrar mig inte heller. Det ända är att det är svårt för man vet inte hur det andra personen kommer att ta det. Vad den kommer att säga. Hur den andra kommer att må.
Men ibland måste man tänka på sig själv i första hand.
Om man provat att vara vänner en längre tid men att det för 90% varit jobbigt och man mår mest dåligt av det. Då är det rätta att ta tag i situationen och göra något åt det. Det var det jag gjorde.
Jag tog tag i det och gjorde något åt det.

Tack och hej för en stund!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0