Kattmat!? Har åsikter om detta!!

Vi fick kattmat med Mamma och Pappa till Adolf. Det var en massa olika smaker för lillen. MEN så upptäckte jag att det fanns kattmat med Kanin med i några. Hur känns det? Någon mer än jag som tycker Kanin är ett sällskaps djur?
Hur kommer det sig att man gör kattmat med Kanin i? Föder dom upp Kanin i det syftet? Att göra kattmat av Kaniner?
Ska forska lite i det innan jag vill ge min katt kaninkattmat! Den saken är klar. Att föder dom upp kanin för att sen slakta för att göra kattmat då vill jag inte att min söta katt ska äta det. Det är helt uteslutet.
Det må vara en bagatell för många andra men inte för mig. Det är en sak med biff, kyckling med mera för det är inga sällskapsdjur! Det är mat-djur om man säger så.
Men kaniner har dom flesta haft när dom var små, eller stora. Jag hade det. Och jag ser dom som ett sällskapsdjur och INTE mat. Vet att många människor äter kanin och betalar dyrt för att äta det. MEN jag tillhör inte dom.

Kaniner är söta små varelser! Som sagt ska forska i detta och är det så att dom föder upp kaniner just för kattmat då är det kört! Då slänger jag dom eller ger bort dom till någon annan som inte har känsla för djur!

Blev upprörd när jag såg detta!

Kramar Linda



Bild lånad från Google.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0