Godmorgon allihopa

Sitter i soffan och ska snart göra mig några smörgåsar med tea. Mums. Men först ska jag skriva här sen ska jag väcka Daniel. Han sover så sött just nu, nästan jobbigt att behöva väcka honom då han verkar sova så skönt :) Idag ska jag nog bara gå ut i solen och ha det skönt. Det är riktigt vår-väder. Underbart, ser ut att vara varmt. Snön smälter i rask-takt nu också. va härligt! Det är då på tiden att det börjar gå mot sommaren. Jag längtar. Att slippa ha jacka på sig, att slippa bli kall när man går ut och man kan börja gå i rask-takt när man är ute och motionerar utan att halka. Humöret är bättre också.
Jag blir ofta nere på vintern men nu mår jag genast bättre när solen skiner.

Annars händer det inte så mycket idag, jag kankse ska ta ett ryck och städa? Sätta Adolf i koppel så han får gå ut också. Men han har blivit lite för stor för sin sele så vet inte om den sitter för tajt på honom. Får kolla det lite närmare nu under dagen. Underbar dag verkar det bli. Kanske ska ta mig en daglig promenad också som jag gjort alla andra dagar.
Det var jobbigt i början men nu är det inte alls jobbigt att komma ut och gå. Bara skönt. Sen när man märker förändringar på vågen och kroppen också så känns det genast ännu bättre :)

Sen tänkte jag att jag skulle skriva ett lite längre mail för en gångs skull till min moster i Usa. Jag har varit lite dålig på att skriva lite mer. Vet inte varför men det kan ju bero på att jag skriver det så tidigt på morgonen kanske. Sen tänkte jag skicka mail till Mormor & morfar också :)

Ska nog ut och ta några foton idag också på snö-smältningen & Solen.

Nästa vecka ska jag ringa några viktiga samtal ang. jobb :) Känns så bra om jag får jobba med det jag hela tiden har tyckt om och strävat efter och det är att jobba med äldre mäniskor. Finns inget bättre än det så jag ska söka alla dom jobbet nu som finns under sommaren:) Älskar att jobba med det. Det är så uppfriskande på nå sätt. Det är en drivkraft jag har som säger hela tiden att det är det rätta för mig! Så önska mig lycka till!

Nej nu sja jag väcka Daniel och äta en god frukost!
Puss och Kram Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0